Jaarverslag 2021

Woordelijk en financieel jaarverslag 2021 Stichting Komrij Winterswijk

Inleiding

De stichting draagt de naam Stichting Komrij Winterswijk en is gevestigd in de gemeente Winterswijk. De stichting is opgericht op 6 januari 2016, voor onbepaalde tijd. De stichting is ingeschreven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer

De volgende bestuursleden maken deel uit van de Stichting Komrij Winterswijk:

Ed de Graaf (voorzitter), Wim van Gelder (secretaris) Gerard Venhuis (penningmeester), Ans Lopulissa.

Doel en Middelen

Stichting Komrij Winterswijk heeft tot doel: het levend houden van het culturele en literaire erfgoed van Gerrit Komrij in Winterswijk. Daartoe worden activiteiten georganiseerd die gefinancierd worden uit giften. Samen met de gelijknamige school voor voortgezet onderwijs in Winterswijk, het Gerrit Komrij College, worden veelal gezamenlijk activiteiten ondernomen. Daarbij is vaak sprake van gezamenlijke financiering naar draagkracht.

Vermogen en inkomsten

Het vermogen van de stichting wordt gevormd door ontvangen schenkingen, erfstellingen en legaten of andere bevoordelingen, die ten doel hebben het vermogen van de stichting te vermeerderen.

Rekening en verantwoording

Door maatregelen met betrekking tot Covid-19 bleek het niet mogelijk om alle geplande fysieke plenaire vergaderingen door te laten gaan. Overleg in kleine kring tussen bestuursleden (voorzitter/secretaris/penningmeester) en bestuursleden onderling, dagelijks bestuur vonden via email, whatsapp en telefoon plaats.

In de bestuursvergadering op 22 maart 2022 is rekening en verantwoording afgelegd over het boekjaar 2021. De goedkeuring van deze rekening en verantwoording strekken tot decharge van de penningmeester over het gevoerde financieel beleid.

De Stichting heeft de afgelopen jaren een slapend bestaan geleid, maar in het kader van de 10e sterfdag van Komrij zijn activiteiten in het leven geroepen die bijdragen aan de doelstelling van de Stichting. Zie daarvoor programma 2022.

Kosten in stand houden eigen organisatie. In het jaar 2021 zijn slechts kosten gemaakt voor het in stand houden van de bankrekening.

Balans 31-12-2021
Activa 2020 2021 Passiva 2020 2021